December 20, 2011

Pergerakan Kreatif Teater ( Assngmnt Ke-2)

Hye Guys... Nite2, sbb skung nie sye sgt2 ngantuk but before that i need to settle this post..

Continued...
Untuk tugasan kedua kami, kami telah dicerakinkan kepada dua kumpulan yang akn diajar koreografinya oleh Lecturer kami... En.Eddy. Pda mulanya memang sgt happy sbb kteorng x perlu ssh2 memikirkan ap yang kne wt an so on. But ia bukan semudah itu... Kami tersangat la busy (kalah menteri)hehehe... but seriusly, we're busy!

 Dalam seminggu ad lebih kurang empat kli kteorng praktis untuk mendapatkan step2 yang diajar... Bukan senang tau, kami ini bukan penari yang profesional yang senang2 pick up sekelip mata tau... We need time.
Kami telah dipecahkan kepada dua kumpulan besar iaitu Kumpulan Kak Bie Jamban yang bergabung dengan seorang pelajar minor lakonan iaitu Nilam dan kami terdiri daripada tiga lelaki iaitu Lan, Fakrul Faiz n Sukri dan enam orang perempuan iaitu sya sendiri Aim, Azie, Ira, Aini n Dilla.

Sebenarnya terdapat beberapa pelajar yang menyertai kami dlm persembahan ini yang juga merupakan pelajar di bawah tunjuk ajar En. Eddy iaitu Nilam n Natheka. And ada sorng lagi iaitu abg Jerry yang menyertai kami untuk mengasah bakatnya dalam bidang lakonan.

Kalau semua nk thu, ahli kumpulan Kak Bie Jamban selain Nilam adalah memegang watak sebagai Tahi... Yes, Shit. That is the roll... Ceritanya adlah berkisah tentang seorang makcik cleaner yang bertugas mencuci tandas yang mempunyai masalah berkaitan dengan tugasnya. Dan kami adalh sebagai tahi2 yang menyelubungi  beliau.hahahaha... Sangat sadis!

Sepanjang persiapan untuk menyempurnakan tugasan ini telah kami kepilkan dalam foto yang telah sye sediakan di bawah. Let see....



Spray Platik tuk kostum
Spray jgan x spray
Spray time2
















Seterusnya latihan still diteruskan seperti biasa sehinggalah hari persembahan iaitu pada 9 & 10 Dec 2011 iaitu pada hari jumaat dan sabtu di Dewan Rahman Talib. Pada hari khamis sebelum persembahan adalah rehearsal kami yang terakhir. 
Let see foto2 sepanjang latihan kami....

Kak Bie Jamban
Group Proses


Abg Jerry n Tika












Akhirnya persembahan kami berlansung dengan jayanya... yeah!!
Credit to all actors and choreographer (En. Eddy)..
We all rock... Love you guys..
Let see some of our picture....

Group Kak Bie jamban
Proses


Its Us

Second Day

Wawan n Tika
Lynn, Aim, Sukri,Azie n Me





Kami sgt2 lega selesainya persembahan kedua ini tetapi ada satu lagi persembahan di Balai Galeri Seni pada 21 Dec 2011...
So still need to strunggle for the last time....
Wish all of us have a nice last show..
That all for now


Sayonara~

No comments:

Post a Comment