December 21, 2011

Street Performance Beyond The Square

Entitle of Beyond The Square..
That is my last assngment for "Pergerakan Kreatif Teater" class..
Akhirnya hbis jgk kelas nie tuk... I'm free..uhuhu

Hari ini 21 Dec 2011 adalah merupakan persembahan kami yang terakhir dimana kami telah diminta untuk melakonkan watak2 cerita rakyat seperti Bawang Puteh Bawang Merah, Pak Pandir, Pak Kaduk, Laila dan Majnun dll. Sye sendiri telah melakonkan watak di dalm cerita Panca Delima iaitu ibu tiri yang jahat dan kejam yang juga merupakan ahli sihir dalm cerita tersebut...hahaha. Gempak gila. Korang ingt senang.. Dah la bercakap sorg2, terpekik2...hahahaha. Mcm orang x betul... tp itulah yang di panggil street performance... Kami tidak boleh menghiraukan orang2 di sekeliling kami. Just do our own character. That all!..
Sebelum sye sye bercerita dengan lebih lanjut, let see our preparation before went to the event (Balai Galeri Seni)....



Bawang Puteh, Bawang Merah n Dang Anum
Ahli Sihir n Mak Labu
Bawang Puteh 
Bawang Merah
Dang Anum

Ahli Sihir (witch)






















Karakter di atas hanyalah sebahagian daripada kami, masih ad lagi Nenek Kebayan, Mak Si Tanggang, Hang Tuah, Majnun, Mahsuri, Dayang Senandung dll yang tidak sempat untuk dipaparkan. Tapi mereka semua pun hebat2 tau...

Street performance ini amat bermakna bagi saya kerana dapat memupuk sifat focusing dalam dri seseorang dalam memegang sesuatu watak (in character) walaupun kami d kacau dan d ejek, kami tetap meneruskan persembahan dengan penuh kesabaran dan komited.

Thanks a lot to En. Eddy cuz giving us chance to do all those performance including this one... I really appreciate it. That was a wonderful memory that i will always be in my mind. klau xde persembahan ini, x dpt la sye lihat kwan2 sye ad yg jdi Pak Pandir, Pak Kaduk, Mahsuri dll... Bukan senang tau.hehe...

Sye masih ingt lagi dialog yg perlu sye tuturkan dalam street performance ini "Cis kamu menderhaka kepada beta! wahai batu telaga sapti, mereka ini manusia menderhaka. Beta sumpah! siang menjadi ular, malam menjadi manusia"hahahaha.... That sound really really amazing right!.hehehe..

The last things that i need to do now is sending my last assngmnt to En. Eddy then... I'm Done!!!... Horey
Sye hrap mrkah sye n kwan2 cun la...hehe.. Please En. Eddy, kami dah buat yang terbaek..huhuhu
ckup la setakat nie untuk kali ini... igtgn

Nite2 all...
See you later

Sayonara~

No comments:

Post a Comment